همشهری آنلاین: سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای نحوه‌ ثبت نام و تشرف به عمره‌ مفرده سال 91 ـ 1390 را اعلام کرد.

حج

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه‌ سازمان حج و زیارت آمده است: با استعانت از خداوند متعال و برابر برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده، عملیات ثبت نام در گروه‌ها و اعزام معتمران در دو مرحله به شرح ذیل اعلام می‌شود:

 آغاز اعزام زائران از 12 بهمن‌ماه 90

 مرحله‌ اول؛ گروه‌های اعزامی در دهه‌ اول ربیع حدودا از 12 بهمن‌ماه سال 1390 تا دهه‌ سوم جمادی‌الثانی حدودا تا 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391

 مرحله‌ دوم؛ گروه‌های اعزامی از دهه‌ سوم جمادی‌الثانی حدودا از 27 اردیبهشت‌ماه 91 تا دهه‌ سوم شعبان حدودا 28 تیرماه 91

 آغاز ثبت نام گروه‌های اول در کاروان‌ها از 14 دی‌ماه

 پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف در گروه‌های مرحله‌ اول از تاریخ 14 دی‌ماه 90 آغاز می‌شود که به ترتیب در هر استان برابر اطلاعیه‌هایی خواهد بود که متعاقبا از سوی هریک از مدیریت‌های حج و زیارت استان‌ها در جراید محلی و استانی اعلام می‌شود. از این رو، از تمام کسانی که واجد شرایط تشرف در مرحله‌ اول اعزام به عمره هستند، دعوت می‌شود با توجه به نکات ذیل اقدامات لازم را انجام دهند.

 توضیح مهم؛ زمان تشرف منوط به صدور به‌موقع روادید از سوی سفارت کشور عربستان سعودی در ایران و تأیید جداول پروازی است.

 ضمنا اعلام جزییات گروه‌های مرحله‌ دوم همراه ضوابط و شرایط ثبت نام مربوط حدودا در نیمه‌ دوم فروردین‌ماه 1391 برابر اطلاعیه‌های صادره انجام می‌شود.

 مشمولان ثبت نام و تشرف عمره

 دارندگان اولویت‌های 1 تا230 بانک ملت که در ثبت نام عمومی سال 1387 شرکت کرده‌اند و کارت ثبت نام دارای اعتبار را در دست دارند.

 با توجه به فراخوان‌های مکرر سازمان طی سنوات گذشته از دارندگان قبوض بانک ملی مربوط به ثبت نام‌های سنوات 1363، 1376 و 1382 تا 1386 و عدم تشرف آن‌ها، در سال جاری برای آخرین‌بار از دارندگان این‌گونه قبوض دعوت به‌عمل می‌آید. بدیهی است عدم مراجعه و ثبت نام آنان در عمره‌ی جاری به منزله‌ انصراف از سفر عمره است.

 تبصره؛ متقاضیان به‌منظور اطلاع از اولویت‌های تشرف می‌توانند با مراجعه به سایت بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir یا مراجعه به شعب مربوط، تماس با شماره‌ی تلفن 1556 (مرکز ارتباطات مردمی بانک ملت) یا ارسال شماره‌ی ثبت نام خود به مرکز پیام بانک ملت به شماره‌ی 200034 (از طریق پیامک) از اولویت تشرف خود مطلع شوند.

 تاریخ پذیرش مشمولان تشرف

 1ـ اسامی و آدرس دفاتر زیارتی مجاز همراه تاریخ پرواز، گروه قیمتی و هزینه‌ آن و سایر اطلاعات لازم در هر استان توسط دفاتر حج و زیارت استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 12 و 13 دی‌ماه 90 و استان‌های تهران، البرز و قم روز چهارشنبه 14 دی‌ماه 90 از طریق جراید کثیرالانتشار محلی اعلام و تاریخ و نحوه‌ پذیرش متقاضیان نیز برابر زمان‌بندی مربوط هر استان، در دفاتر زیارتی آغاز خواهد شد.

 2ـ تا قبل از اعلام رسمی کارگزاران در جراید، هیچ‌یک از کارگزان، مجاز به پذیرش متقاضیان و اخذ مدارک از آنان به هیچ‌وجه و تحت عناوین رزرو، لیست انتظار و ... نیستند و ثبت نام فقط در روز و ساعت اعلام‌شده از سوی دفتر حج و زیارت استان‌ها با حضور ناظران مربوط انجام خواهد شد. لازم به ذکر است چنانچه در مهلت مقرر (برابر اطلاعیه‌ی استانی دفاتر حج و زیارت) مراجعه‌ واجدان شرایط برای ثبت نام و تکمیل ظرفیت‌های پروازی صورت نگیرد، سازمان حج و زیارت با دعوت از اولویت‌های بعدی نسبت به تکمیل ظرفیت گروه‌ها اقدام خواهند کرد. ازاین رو، از هم‌اکنون توصیه می‌شود که متقاضیان در مهلتی که تعیین می‌شود، به کارگزاران مجاز در سطح استان / شهرستان مربوط مراجعه و نسبت به ثبت نام در گروه و تاریخ موردنظرشان اقدام کنند.

 نحوه‌ ثبت نام و مدارک لازم

 1ـ تشرف معتمرین با گذرنامه‌ عادی بین‌المللی (با حداقل هفت‌ماه اعتبار از تاریخ پرواز گروه و داشتن حداقل دو صفحه‌ خالی مقابل هم) خواهد بود. بدیهی است دریافت گذرنامه‌ جدید یا تمدید اعتبار آن و همچنین پرداخت عوارض خروج از کشور برعهده‌ متقاضی است.

 2ـ متقاضی با مراجعه به هریک از دفاتر خدمات زیارتی امکان انتخاب گروه و تاریخ پرواز مورد نظر خود را دارد. از این رو، توصیه می‌شود متقاضیان با مراجعه به نزدیک‌ترین کارگزار (محل سکونت یا کار) نسبت به انتخاب گروه و رزرو جا در ظرفیت خالی گروه‌ها اقدام کنند.

 هنگام ثبت نام اولیه (رزرو جا) به کارگزار مبدا (رزروکننده) اصل قبض بانکی دارای اولویت همراه کارت یا شماره ملی با اصل و کپی شناسنامه و سایر مدارکی را که در اطلاعیه‌های استانی ذکر می‌شود برای خود و همراهان درجه‌ اول (همسر، فرزند، پدر، مادر، برادر و خواهر) ارائه و برگه‌ی رزرو جا را دریافت کنید.

 متقاضیان مندرجات برگه‌ رزرو جا تحویلی را به دقت مطالعه و وفق مفاد مطالب ذکرشده ادامه‌ی فرآیند را دنبال کنند.

 توضیح مهم؛ برای متقاضیانی که اقدام به ثبت نام در پروازهای یک‌ماه نخست عملیات می‌کنند، ارائه‌ اصل گذرنامه دارای اعتبار الزامی است و در اسرع وقت باید مراحل بعدی ثبت نام را دنبال و ثبت نام خود را قطعی کنند.

 3ـ با توجه به این‌که ظرفیت هر گروه تعیین می‌شود و قابلیت افزایش ندارد، هنگام مراجعه به دفتر زیارتی به نحوی اقدام شود که جهت خود و همراهان و سایر افرادی که تمایل دارند باهم مشرف شوند و اولویت تشرف نیز دارند، ثبت نام و رزرو جا انجام شود، زیرا پس از تکمیل ظرفیت گروه، افزایش ظرفیت مقدور نیست. از این رو، هنگام ثبت نام اولیه (رزرو) دقت لازم را مبذول و مندرجات برگه‌ی رزرو جا را مطالعه کنید.

 4ـ خروج از کشور مشمولان وظیفه‌ عمومی و پرسنل نیروهای مسلح تابع مقررات مربوط خواهد بود.

 تذکرهای مهم

 امکان انجام ثبت نام اولیه و رزرو جا نزد کلیه‌ کارگزاران مجاز در سطح استان که در جراید محلی دفاتر حج و زیارت منتشر می‌شود وجود دارد؛ ولی قطعی کردن ثبت نام منوط به مراجعه به کارگزار مقصد در مهلت تعیین‌شده خواهد بود (برابر مفاد برگه‌ی رزرو جا).

 هزینه‌های سفر مشمولان تشرف که بخش اصلی آن شامل هزینه‌ ارزی، ریالی و بلیت هواپیمایی است همراه با قبض صادره از سوی کارگزار توسط متقاضی در بانک عامل قابل واریز خواهد بود. علاوه بر آن، بخش دیگری از هزینه‌ی تشرف که شامل هزینه‌ جلسات آموزشی، هزینه‌های اداری کارگزاران، مدیر و معاون راهنماست و براساس ظرفیت هر گروه / ایستگاه پروازی متغیر است (که باید برابر قیمت‌های مصوب دفتر حج و زیارت این جدول در محل ثبت نام کارگزار نصب و قابل رؤیت باشد) به حساب بانکی کارگزار مربوط واریز می‌شود.

 هر دفتر زیارتی برای انجام ثبت نام اولیه از متقاضی (رزرو جا) برای سایر دفاتر زیارتی مبلغ 20هزار ریال به ازای هر نفر دریافت خواهد کرد. بنابراین پرداخت هرگونه وجه غیر از مبالغ یادشده در بند فوق تحت هیچ عنوانی به‌صورت واریز به حساب یا پرداخت نقدی مجوزی ندارد.

 تذکر

 برخی گروه‌ها جهت تهیه و تأمین ساک یک‌شکل (در اندازه‌های استاندارد شرکت‌های هوایی)، البسه و لوازم احرام و طواف و همچنین حمل‌ونقل از محل سکونت به فرودگاه و برعکس در داخل کشور به‌صورت یک‌جا اقدام می‌کنند که در این صورت باید در جلسات اول نسبت به انتخاب سه نفر نماینده از بین زائران اقدام و با نظارت آنان هزینه‌های خرید وسایل یادشده و حمل‌ونقل محاسبه، دریافت و انجام شود.

کد خبر 155516
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز